Friday 11 March 2011

PAKAI TUDUNG . IKLAS KE TAK ?

hellopz gurlz n guyz . baca tjuk aku uh mcm nk ckap sal agama , heheh , dak laa . tdak terlalu ke arah keagamaan . psal aurat prempuan . pling kita nmpk , rambot laa kan . rmai yg ta bertudung , ada yg bertudung . yea ! betol bertudung tu satu kwajipan kan ? tp apa pulak hukum klau ber tudung krn bnda laen slaen dr krn Allah ? jengjengjeng .. haa , ta kmana jgak kan ? stil bdosa . so ta ubah mcm ta brtudung n ta ttup aurat jgak kan . post aku ni ta tuju kt sapa2 pon , sma ada yg bertudung ataw ta bertudung . sbb rmai antara kita yg bertudung krn terpaksa , krn nk cantek , krn ikot fesyen&trend , krn nk tutup LOVEBITE mcm dalam filem AKU MASIH DARA tu kan ?? haa , klau dlm filem depa buad contoh , mst laa ada kjadian mcm tu skeliling kita nih . bertudung tu terpulang pd diri msing-2 . sbg contoh , DIRI AKU SENDIRI . yeah , aku memang susaa nk lekat bertudung . juz kdg-2 ja pkai . aku ta bertudung bkan sbb rmbot aku cntek . wlaopon rmbot aku hudohh , aku msih tadak rsa nk bertudung . org kta myb blom smpai seru kod . aku dah cuba , sbb mak aku suruh . see , sbb mak aku suruh . jd ta iklas plak . hm , bla da ta iklas apa guna bertudung ? tapi ! .. ta bertudung ta smstinya tadak agama . even yg bertudung pon , ta smyg kan ? sdg kan smyg tu tiang agama . haa , apa pndapat hampa psai ni ? ta kesa laa org nk ktuk aku tanak bertudung pon . ada aku bca stu kisah benar dlm sbuah mjalah , gades ni dr kluarga org-2 alim . dr kecik d didik utk mnutup aurat . tp bila dia dah mningkat remaja ,  Tuhan dah jd kan naluri dia ke arah kurang baek laa . wlaopon ta suka dia d paksa jgak pkai tdung , last-2 dia ta snggop hidop dlm pksaan , dia lari dr rumah , n hidop sndiri . khdupan bru dia pon lebih baik drpd khdupan dia yg dlu , wlaopon dia sndiri dah brubah ke arah kburukan . tu pngakuan dia . bla baca ja pngakuan dia , aku grenti rmai yg akan kutuk dia , mmg laa bhagia d dunia ja . d akhirat nanti trima laa . yea , mmg sume taw ta buad apa yg d tuntut agama akan mdapat balasan d akhirat . hm , myb hidayah Allah tu ta smpai lg utk dia . n sma jagk kod mcm aku . aku pernah cuba utk bertudung ngn iklas , tp gagal . boley berdoa jaa . bila kata boley berdoa ja , nnti ada pulak org pertikaikan : dah ta tutup aurat mcm mna doa nk termakbul ? hm.. mcm-2 kan . bnda ni plak takan habes klau terus-2 d persoal . so , kpd mreka yg pkai tdung dng iklas , alhamdulillah . hidayah Allah mmg utk depa . utk mreka-2 yg belum rsa nk berudung ngn iklas , berdoa la byk-2 .

cantek kan bertudung ? tp klaw ta iklas ? *tade kena mgena ngn org dlm gmbar . =p


p/s : post hanya nk bgtaw apa yg aku pkiaq psai bertudung ni , iklas ka dak .. tu ja . tadak kena mgena ngn sapa yg bertudung n ta bertudung .. klau hampa nk bg pndapat hampa plak oke . cmt ja . no prejudice oke !

No comments:

Post a Comment